IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Young but not free

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht

BerichtOnderwerp: Young but not free    vr jun 19, 2015 10:26 pm

Liv keek uit over de haven. Er waren erg veel boten en mensen. Alhoewel, nu was het wat minder druk want voor de meeste wat het etenstijd.
De American staffordshire terriër keek naar het kleine bootje langs de kade, waar haar baasje in stond. Het meisje was amper volwassen. Net aan achttien. Liv begreep niet echt wat de jonge vrouw aan het doen was en bleef dus maar langs de kade zitten, luisterend naar het geblaf van honden op de achtergrond en het water dat zachtjes tegen de kade op botste.
Ondertussen dacht ze terug aan het verleden. Het was snel gegaan. Ze had nooit deze toekomst voor ogen gehad. Had niet verwacht hier terecht te komen. In deze wereld. En het was allemaal de schuld van die stomme man. Het zijn ook altijd de mannen die haar pijn willen doen. Eerst zetten ze haar op straat en vervolgens duwen ze haar gevechten in. En waar had ze dat allemaal aan verdiend? Zwaar leven.
Liv keek op toen de geur van hond haar neus invloog. Ja goh, omdat er allemaal honden hier in de buurt zijn in de boten. Nee, een hond die haar richting in kwam gelopen en heel dichtbij haar was. Vlug draaide ze zich om, om vervolgens oog in oog te staan met een andere hond.

+Dodge
OOC: was beetje inspiloos ineens and idk how maar daarom is het best wel slappe post >.<

BerichtOnderwerp: Re: Young but not free    za jun 20, 2015 4:17 pm

Liv
Words
Notes

"Blijf in de buurt hé, Dodge!" klonk de stem van haar baasje. Dodge keek achter zich en voelde de druk op haar hals verdwijnen toen de riem los geklikt werd. Ze strekte zich vrijwel meteen uit, schudde zich los en begon langs de rijen met boten te lopen. Ze liep op de rustigere plek van de haven. Een vriend van haar baasje bezat een boot, waar haar baasje graag heen ging. Voor het eerst mocht Dodge mee en wow, dit was indrukwekkend! De zoute geur van het water had haar eerst misselijk gemaakt, maar nu vroeg ze zich eerder af waarom het water niet altijd zo rook. Waarom stonk slootwater zo verschrikkelijk - yep, ze had het weleens van héél dichtbij geroken, waarom kon je kraanwater amper ruiken en is de zoutgeur hier bijna overheersend? Allemaal erg interessant.. Opnieuw strekte Dodge zich uit, waarna ze haar achterwerk op de grond plantte en naar de zee keek. Ze zat op een houten stijger, waaraan minimaal zeven boten vast zaten. Achter de boten, was een stuk water te zien en daarachter nog zo een houten stijger, met boten, al zaten er aan die stijger aan beide kanten boten. De stijger waarop Dodge zat, zat vast aan de straat dus daar konden maar aan één kant boten. Rustig luisterde de teef naar alle geluiden, zoals het klotsende water tegen de kant, de bewegende masten van de boten en natuurlijk het geklets van mensen. Wow, deze plek was echt anders..
-
-
-
-
Dodge had de geur van een komende hond niet weten te ontvangen, door de overstemmende geur van het zeewater. Ze keek naar voren, maar besloot nu eens wat verder in de haven te kijken. Ze kon de zoute zeegeur nu wel een beetje beter aan. Rustig hees ze haar bovenlichaam omhoog, waarna ze zich uitschudde en verder langs de boten liep. Kort hield ze een stop bij de boot van haar baasje haar vriend, om te kijken of ze er nog was, maar ze zat gewoon nog steeds te praten met die vriend en zijn vriendin. Dodge zuchtte opgelucht, ze was gewoon nog altijd wat bang dat haar baasje er gewoon zonder haar vandoor zou gaan. Toen ze weer naar voren keek, staarde ze recht in de ogen van een zwart teefje, met een lichter gekleurde kop. Haar staart begon wat heen en weer te bewegen. Gezellig! "Hey!" blafte ze opgewekt. Haar kop kantelde wat naar links, haar blik onderzocht de houding van de teef. "Ik ben Dodge," sprak het nog vrij jonge teefje, met een brede glimlach. "Ik onderzoek deze rare, zoute plek, ik ben hier nog nooit geweest. Doe je mee?"
-

BerichtOnderwerp: Re: Young but not free    za jun 20, 2015 6:09 pm

De hond tegenover haar was van hetzelfde ras als Liv zelf. Echter was de teef tegenover haar wit met zwart, terwijl Liv alleen zwart was. Daarbij kreeg ze ook snel door dat het karakter wat anders was in vergelijking met dat van haarzelf. ''Hey!'' blafte de teef opgewekt terwijl ze zich vervolgens voorstelde als Dodge. ''Hey, ik ben Liv,'' Het kwam er nog vrij aardig uit. Ze was niet echt een sociaal iemand en dus was ze niet geweldig in de omgang met honden die een vrolijk en spontaan karakter van zichzelf hadden. "Ik onderzoek deze rare, zoute plek, ik ben hier nog nooit geweest. Doe je mee?" De brede glimlach was ook niet te missen. ''Ja hoor, ik kom wel met je mee,'' antwoordde Liv terwijl ze alvast begon te lopen. Ze had verder geen idee wat te zeggen. Zoals ze al wist van zichzelf, ze was geen sociaal type. Ze was slecht in het beginnen van gesprekken, dus hield ze maar gewoon haar mond. Dodge was hier de spontaanste en die wist vast wel hoe ze een gesprek moest beginnen.

OOC: #noinspirationforconversationtopics 

BerichtOnderwerp: Re: Young but not free    zo jun 21, 2015 12:14 pm

Liv
Words
Notes

De American staffordshire terrier stelde zichzelf voor als Liv. Dodge knikte langzaam, terwijl ze de naam zachtjes herhaalde om het te onthouden. Nog enkele seconden bleef ze stil, totdat ze knikte. "Yep. Ik heb 'm. Ik zal het niet vergeten," concludeerde ze vrolijk. De teef wachtte kort op het antwoord van Liv, welke besloot mee te gaan. "Oké!" antwoordde ze toen. Dodge begon te lopen, een klein stukje achter Liv. Ze had zó veel vragen over deze plek! "Woon je hier? En waarom ruikt het hier zo zout?" waren de eerste vragen. Haar staart bewoog heen en weer. "Ik heb ooit eens per ongeluk zout op, dat is echt héél vies," vertelde ze toen. Ze dacht weer terug aan dat moment, dat ze op het kookeiland een heerlijk stukje vlees zag liggen. Het was raar, haar baasje had al het andere vlees al in de pan gelegd, alleen deze niet. Maar Dodge woonde er nog niet zo lang en greep haar kans op een heerlijk stukje vlees. Nou, zo heerlijk was die dus niet. Haar baasje had per ongeluk iets te veel zout op het vlees gedaan - lees half zout en peper stel. De deksel was eraf gevlogen en heel het vlees zat vol zout. Daardoor had Dodge goed afgeleerd nooit meer eten te stelen..
-

BerichtOnderwerp: Re: Young but not free    zo jun 21, 2015 2:13 pm

"Yep. Ik heb 'm. Ik zal het niet vergeten," zei Dodge nadat ze even stil was geweest.
Liv stemde in om met Dodge mee te gaan de haven te onderzoeken. Tenslotte kwam ze hier niet echt vaak en kende ze het gebied ook nog niet zo goed. Waarschijnlijk zo haar baasje het niet erg vinden als ze even op stap ging. "Woon je hier? En waarom ruikt het hier zo zout?" vroeg de Staffordshire teef terwijl ze ietsjes achter Liv bleef lopen. ''Nee, ik woon hier niet. Mijn baasje heeft alleen een boot die hier ligt,'' antwoordde ze terwijl ze rondkeek naar alle andere boten. ''En dat zoute dat je ruikt, dat is de zee. Die is zout. Dus niet uit drinken want dat is erg vies,'' legde de zwarte Staffordshire de andere teef uit. Ze weet nog wel dat ze dat eens had geprobeerd toen ze hier voor het eerst kwam. Het was echt super vies. "Ik heb ooit eens per ongeluk zout op, dat is echt héél vies," ging Dodge verder met vertellen. ''Zo smaakt het water dus ook,'' zei Liv glimlachend terwijl ze even achterom keek naar Dodge. Vervolgens wendde ze haar hoofd zo, zodat ze weer vooruit keek, naar de boten. Ze hadden erg veel boten. Grote en kleine, of heel lang en korte. Maar ook heel brede. Best vreemd dat van een boot zoveel verschillende boten zijn.
''Heeft jouw baasje hier ook een boot of niet?''

BerichtOnderwerp: Re: Young but not free    ma jun 29, 2015 4:02 pm

Liv
Words
Notes

''Nee, ik woon hier niet. Mijn baasje heeft alleen een boot die hier ligt,'' legde de zwarte staffordshire terrier uit. Langzaam knikte Dodge. "Als een soort tweede huis?" vroeg ze fronsend. De staart van de grijsgekleurde teef ging heen en weer. ''En dat zoute dat je ruikt, dat is de zee. Die is zout. Dus niet uit drinken want dat is erg vies," vervolgde de teef toen, waardoor Dodge meteen terug moest denken aan haar ervaring met zout. Geen geweldige ervaring.. Maar leerzaam. Ze zou nooit meer ergens aan knabbelen zonder zeker te weten dat het niet zout was. ''Zo smaakt het water dus ook,'' respondeerde Liv. Dodge dacht kort na over Liv's naam. "Is je gehele naam Liv? Of is het een afkorting?" kwam er nieuwsgierig uit. De bruingrijze ogen van de Amstaff gleden langs de boten. Toen kreeg ze opnieuw een vraag. Of haar baasje een boot hier had. Zonder erbij na te denken, schudde Dodge nee. "Nee, we zijn op bezoek! Vrienden van mijn baasje hebben een boot.." Dodge keek snel over haar schouder, naar de boot waarin haar baasje en diens vrienden zaten.
Het was best wel druk in de haven, dus besloot Dodge van de stenen muur op de houten stijger te springen. Je hoorde hard getik, op het moment dat haar nageltjes het hout raakten. Ze stopte met lopen en schudde zich uit, om vervolgens zichzelf uit te strekken. Dodge mocht eigenlijk helemaal niet zo ver weg van de boot, maar besloot het toch te doen. Ze wilde nieuwe dingen ontdekken. Na enkele stappen, keek de teef naar Liv. "En, wat doe je nou allemaal in je vrije tijd?"
-

BerichtOnderwerp: Re: Young but not free    

Terug naar boven Ga naar beneden

Young but not free
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Caninus :: The southern seaport :: Dogs harbor-
Ga naar: