IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Tell me your weakness

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht

BerichtOnderwerp: Tell me your weakness    za jun 20, 2015 12:19 am

Let us play a little game, let us play now
De kettingen die rondom haar nek lagen waren bijzonder zwaar en irriterend. Ze lag vlak voor haar hok, met haar kop op haar poten. Haar hok stond aan de rand van de tuin, naast het hek. Ze kon alles wat er rondom het huis gebeurde goed zien. Dat was dan ook haar dagelijkse bezigheid. Ze keek rond, zag bladeren vallen, maar zag niemand in de wijde omgeving. De kans dat hier honden liepen was klein. Ze keek naar niets. Ze keek naar helemaal niets. Maar elke dag keek ze opnieuw. Alsof het een standaard iets geworden was, een ritueel. Kijken of er iemand was. Waarom deed ze dat eigenlijk? Wachtte ze op iemand? Wachtte ze op haar redder? Of wilde ze helemaal niet weg? Wilde ze hier voor altijd blijven? Was ze blij? Of wilde ze vrij zijn, zoals erg veel honden? Wat wilde ze? Aveira wist daar het antwoord niet op. Ze wist het niet. Ze wist het gevoel niet te plaatsen, wat ze had als ze droomde over vrijheid. Ze kon het zich amper inbeelden. Ze kende enkel het leven aan een ketting. En op zich, het was niet vreselijk. Ze had loopruimte en hoefde tenminste niet in zo een kleine bench te zitten, of in een kennel. Ze had erg veel ruimte. Maar de sfeer in de tuin, de spanning, de onwetendheid, de angsten, dat wat hetgeen wat haar beangstigde. Zou het leven aan een ketting fijner zijn in een normaal huis? Zou ze daar wel plezier hebben? Dit waren de dagelijkse vragen die door de kop van de Beauceron schoten, zodra ze door de gaten in het hek keek, naar de vrijheid.
Ze keek op, toen enkele honden fixerend naar het hek keken. Was er dan toch eindelijk iemand? Die achterlijke honden reageerden altijd zo, tegen onbekende honden. Ze keken de kat uit de boom, maar wel fixerend. Ze was moe, haar lichaam trok de kettingen even niet meer, dus bleef ze wel lichaam, maar haar kop was opgeheven. En inderdaad, er was een geur van een onbekende hond te ruiken. Ze wist niet eens hoe ze zelf zou reageren op onbekende honden. Haar reactie gebeurde altijd gewoon, ze dacht er niet bij na. En soms, was ze daarom bang voor zichzelf. Gapend keek ze door de gaten in het hek. "Is daar iemand?" fluisterde ze, om het zeker te weten. Nog enkele keren keek ze door de gaten in het hek. Was daar iemand?

- Ruby
Let us play russian roulette

» Please safe me, someone sold my soul to the devil «
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken

BerichtOnderwerp: Re: Tell me your weakness    za jun 20, 2015 7:42 pm

Ze snapte niet waarom mensen hun honden aan kettingen in hun tuinen zouden houden. Ze snapte nog minder dat de honden dit blijkbaar gewoon toelieten. Ruby zou nooit aan een ketting kunnen liggen. Vast. Ze zou gillend gek worden. De Duitse herder draafde wat rond in het bos, op zoek naar iets te eten. Een konijn rende over het pad. Ruby dacht geen moment na, maar rende het beestje meteen achterna. Niet veel later had ze het beest gevangen, gedood en zat ze het op te eten. Ze likte haar snuit af toen ze het op had en liep toen verder. Na even gelopen te hebben kwam ze bij het hek wat leidde naar de huizen. Waar de meeste vechthonden woonde. Toch wel nieuwsgierig keek ze door het hek. De honden erachter stonden meteen op scherp. Echter een van de honden niet. De teef lag, had alleen haar kop geheven. Ze was moe, dat zag Ruby.
"Is daar iemand?" vroeg de teef. Ruby had bijna willen doorlopen. Maar nee. Ze deed het niet.
"J-ja." ze had geen idee hoe de hond zou reageren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken

Tell me your weakness
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Caninus :: Northern stars :: Red forest-
Ga naar: