IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Shouldn't be here

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht

BerichtOnderwerp: Shouldn't be here    za jun 20, 2015 6:58 pm

Angstig stond de Duitse Herder tegen het hek gedrukt. Ruby stond met haar oren in haar nek, ontblootte tanden tegen de hond voor haar te grommen. Maar het had geen zin. De hond was vele malen sterker dan zij, en ze had al een onderdanige houding aangenomen. De man achter de hond keek haar schattend aan. Zei woorden die ze niet begreep. "Wat, wat willen jullie van me?" zei ze angstig. De hond tegenover haar - maatje rottweiler - gromde, deed een stap naar voren, waardoor Ruby zichzelf op de grond drukte. "Je praat alleen als ik je wat vraag. Mijn baas hier, zit er over te denken om je misschien te vangen. Als vechthond te maken." Ruby keek de hond angstig aan. Ze wilde geen vechthond worden. Ze had die honden gezien. Altijd aan een ketting. Ze zou gillend gek worden. Ze werden gedwongen te vechten. De mens achter de vreemde hond mompelde weer een paar woorden, en de rottweiler keek Ruby weer aan. "Het lijkt erop dat je geluk hebt. Maar beter blijf je uit de buurt van de mensen. Nu weg wezen!" Ineens sprong de hond naar voren en beet haar gemeen hard in haar schouder. Ruby piepte, haalde uit met haar poot waardoor ze losgelaten werd. Ze voelde het bloed uit de wond druppelen, maar rende toch zo snel mogelijk weg. Ze moest hier weg, nu!

-En Dodge-
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken

BerichtOnderwerp: Re: Shouldn't be here    za jun 20, 2015 7:21 pm

Ruby
Words
Notes

"Oké Dodge, we gaan héél veel oefenen vandaag," klonk de stem van het bazinnetje van Dodge. De kop van de blauwgrijze teef kantelde wat naar links, waarom moesten ze nou weer precies vandaag oefenen? Waarom niet morgen? Het was zó warm, dat ze gewoon echt geen zin had. Meteen verliet een diepe zucht de snuit van Dodge, waarna ze zich liet zakken op de koude stenen grond in de hal van het huis. Een lach was te horen vanuit haar baasje. "Goh, het lijkt net alsof je precies begrijpt wat ik zeg en geen zin hebt," sprak ze. Dodge zuchtte nog eens en keek omhoog, zonder haar kop erg veel te bewegen. Ze begreep het heus wel. Ze wist inmiddels wel wat oefenen was. Dan moest ze dingen gaan doen. En dat was leuk! Maar niet op een warme dag.. Ze wilde gewoon naar het strand. Dit was niet eerlijk. "Kom op Dodge, we gaan. Weet je nog wat je moet doen als we gaan? Pak je riem!" commandeerde de vrouw de American staffordshire terrier toen. Deze zuchtte opnieuw, al was ze nu wel iets opgewekter. Ze gingen tenminste naar buiten. Met snelle stappen trippelde de teef richting de tafel, om de riem te pakken. Hierna draaide ze zich weer om en trippelde ze terug. Meteen werd ze uitbundig beloont. De riem werd aan haar halsband geklikt en ze gingen rustig naar buiten.
-
-
-
-
Ineens klonk er heftig gegrom, waardoor Dodge opkeek. Haar baasje praatte met een buurvrouw, dus ze mocht alvast even een stukje lopen. Dodge ging er nooit echt vandoor, dus haar baasje vertrouwde haar wel. Wat was dat? Vrijwel meteen begon de teef wat harder te lopen, richting het geluid. Daar zag ze een Rottweiler en een Duitse herder. De Rottweiler viel de herder aan, al rende de herder er zodra de Rottweiler haar losliet meteen vandoor. "Laat der met rust!" gromde de AST woedend en luid, waarna ze hard blafte. Enkele mensen keken om, waardoor de man zijn Rottweiler wegtrok. Een verdomde vechter. Meteen rende de American staffordshire terrier richting de herder. De Rottweiler verdween in een steegje, grommend. "Gaat het?" vroeg de teef vrijwel meteen, bezorgd. Ze liep achter de Herder aan. Hopelijk waren de verwondingen niet te erg! Hierna keek Dodge om. Alle mensen waren al weg gelopen. De teef zuchtte. Sommige mensen waren stom. "Stop met rennen! Dat maakt de wonden alleen maar erger!"
-

Laatst aangepast door Dodge op za jun 20, 2015 8:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijken http://caninus.actieforum.com

BerichtOnderwerp: Re: Shouldn't be here    za jun 20, 2015 7:54 pm

Het lopen deed pijn. Het rennen was een hel, maar Ruby durfde niet te stoppen. Ze had net nog adrenaline gehad, maar die was nu uit haar lichaam verdwenen. Het maakte plaats voor de pijn. "Gaat het?" Geschrokken keek Ruby om. Een andere hond was achter haar aangekomen. Was dit ook een vechthond? Ruby wist het niet, maar wilde geen risico lopen. Ze had genoeg pijn. Dus begon ze opnieuw te rennen, hoeveel pijn dat ook deed. "Stop met rennen! Dat maakt de wonden alleen maar erger!" Het was dat ze zichzelf klem had gezet - Ruby was een doodlopende steeg in gerend - maar dat was de enige reden dat ze stopte. Ze moest wel. Ze kon niet over een muur heen. Zeker niet in deze staat. De Herder draaide zich om, legde haar oren plat op haar kop en haar hele houding veranderde in afwerend.
"Wie ben je?" Wie zei haar dat deze hond haar ook niet gewoon aanviel?
Profiel bekijken

BerichtOnderwerp: Re: Shouldn't be here    za jun 20, 2015 10:30 pm

Ruby
Words
Notes

De duitse herder zette zichzelf klem in een steegje. Dodge vertraagde haar pas en liep langzaam richting de gestreste herder. Haar houding was totaal niet agressief, in tegendeel, het was juist open en vriendelijk. Maar de nog onbekende herder had haar oren in haar nek gelegd en haar houding was duidelijk niet erg open. De 'wie ben je' vraag kwam op. Rustig keek Dodge naar de gewonde herder. "Dodge is de naam, ik woon een aantal straten verderop," vertelde ze rustig, met een vriendelijke glimlach op haar lippen. Ze keek naar de herder. "Ik doe je niets, ik meen het. Ik ben geen vechthond," zei ze rustig. "Kijk maar naar mijn vacht, onbeschadigd," sprak ze toen. Rustig ging ze zitten. "Maar, wat gebeurde er nou eigenlijk?"
-

BerichtOnderwerp: Re: Shouldn't be here    ma jun 22, 2015 9:35 am

Het was niet de houding van de andere hond die Ruby zo bang en afwerend maakte, het was puur haar eigen angst. Ze had pijn, ze wilde geen risico lopen. "Dodge is de naam, ik woon een aantal straten verderop," de houding van Dodge was open, rustig. "Ik doe je niets, ik meen het. Ik ben geen vechthond," zei de hond. Nee, dat had Ruby nu ook door. Anders had Dodge haar nu allang aangevallen. Het zag er niet naar uit dat ze dat zou doen. Langzaam kwamen Ruby's oren uit haar nek, en ging ze rechter op staan. Liet haar agressieve houding gaan. Ruby keek naar de vacht van de hond toen deze dat zei. Ze had gelijk. Ze kon geen vechthond zijn, want haar vacht was glanzend en verzorgd. "Maar, wat gebeurde er nou eigenlijk?" Dodge was gaan zitten, maar daar had Ruby nog niet het vertrouwen voor. "Ik liep gewoon hier, langs de huizen. Misschien geen goede plek om uit te kiezen voor een zwerfhond, maar ik was gewoon benieuwd hoe het hier is. Toen kwam die Rottweiler met z'n baas. Hij zette me klem. Z'n baas wilde me vangen, als vechthond gebruiken. Maar hij liet me gaan. Gelukkig." Ze snapte het niet, waarom had de hond haar eigenlijk laten gaan?
Profiel bekijken

BerichtOnderwerp: Re: Shouldn't be here    ma jun 29, 2015 5:35 pm

Ruby
Words
Notes

Zodra Dodge de angstige herder gevraagd had wat er aan de hand was, kwam er een heel verhaal. "Ik liep gewoon hier, langs de huizen. Misschien geen goede plek om uit te kiezen voor een zwerfhond, maar ik was gewoon benieuwd hoe het hier is. Toen kwam die Rottweiler met z'n baas. Hij zette me klem. Z'n baas wilde me vangen, als vechthond gebruiken. Maar hij liet me gaan. Gelukkig." Ah.. Dodge fronste nadat ze het verhaal hoorde. "Nogal vreemd, een vechthondeneigenaar op klaarlichte dag," mompelde ze zachtjes in zichzelf, al was het ook wel te horen voor de herder, als die een beetje een goed gehoor had. Nog kort bleef de amstaff stil. "Normaal gesproken komen ze niet op klaarlichte dag op straat. Een normaal persoon herkent een vechthond heus wel, dus de kans dat hij of zij opgepakt wordt of op zijn minst de politie wordt gebeld is groot. Dat is erg ongebruikelijk," legde ze toen uit, dit keer wel gericht op de herder. "Doen de wonden nog pijn? Is het ernstig?" Dodge zuchtte kort en ging liggen. Pfoeh, wat een dag. Ze is amper goed en wel buiten en er zijn al problemen. Dodge sloot haar ogen en bedacht zich dat ze niet eens de naam van de teef wist. "Hoe heet jij eigenlijk?"
-

BerichtOnderwerp: Re: Shouldn't be here    

Shouldn't be here
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Caninus :: East City :: The stonestreet-
Ga naar: